Business Design Mastercourse

Onze Business Design mastercourse verbindt de wereld van Design Thinking met de Business. Je leert welke methodieken, principes en tools je kan inzetten om bestaande producten en diensten aan te scherpen of geheel nieuwe businessmodellen te ontwerpen. Theorie wisselen we af met veel zelf doen, zodat je je het proces en de mindset écht eigen maakt.

Maak kennis met Business Design als discipline en word ook Business Designer. Leer hoe je businessmodellen continu kan onderhouden, heruitvinden en kan laten groeien.

Beoordeeld door onze alumni met 4.6/5!

In het kort

  • 2,5 dag fysieke training
  • Intieme setting met max. 12 deelnemers
  • Open source materiaal
  • Investering publiek: € 1.540,- (excl. BTW)
  • Investering incompany: €12.100,- (excl. BTW)

 

VOOR WIE

In onze Business Design mastercourse trainen we professionals die zich bezig houden met Business strategy, Innovatie, Product & Proposition Management, Customer Experience, Customer Intelligence en Digital. Om optimaal profijt te hebben van de mastercourse is het prettig als je al enkele jaren werkervaring hebt (medior of senior niveau).

Onze mastercourse wordt vooral gevolgd door corporate professionals. Maar je bent ook van harte welkom als je werkzaam bent bij een middelgrote organisatie, een scale-up of aan bureauzijde. Twijfel je of de Business Design mastercourse iets voor jou is? Boek dan een gratis consult van 15 minuten met één van onze trainers voor vrijblijvend overleg.

Opbouw mastercourse

De mastercourse bestaat uit 4 inhoudelijke delen (dag 1 en 2) en een case-presentatie (dag 3).

Deel 1: Introductie Business Design
We trappen af met de scope van Business Design en hoe je kunt werken aan een business model portfolio:

  • Mindset & framework
  • Business ecosystem
  • Horizon 1, 2 en 3
  • Business model portfolio

Deel 2: Creating value
Ontdek hoe je echt waarde creëert voor jouw eindgebruiker en waardeproposities effectief itereert d.m.v experimenten:

  • Business Blueprint IDEO
  • Value proposition
  • Design experiments
  • Problem fit > solution fit

Deel 3: Capturing value
In deel 3 kijken we naar de levensvatbaarheid. Je leert hoe je getallen als prototyping tool kunt gebruiken.

  • Innovation tactics
  • Verdienmodellen
  • Pricing strategieën
  • Market sizing

Deel 4: Delivering value
Tot slot leer je hoe je waarde realiseert en zorgt voor een toekomstbestendig business model:

  • Channel strategie
  • Resources & partners
  • KPI & OKR
  • Business Design maturity

Merel Koppen | Programma Manager Customer Excellence | PostNL

Het werken aan de Pure Goat case maakte het lekker concreet. Je kan de Business Design modellen direct in de praktijk brengen en je ziet hoe anderen dit doen; dat helpt enorm om de methodiek daadwerkelijk te doorgronden. Ik heb een aantal tools direct al kunnen inzetten in mijn eigen organisatie. De enthousiaste doch professionele werkwijze van Sabine en Markus maken de mastercourse (ook online!) een course om met plezier te volgen!

Susanne Nieuwenhuis-Nijsink | Discovery lead B2B Diensten | Centraal Beheer

De mastercourse heeft mij vooral laten inzien dat we de Design mindset nog veel meer kunnen toepassen om waarde voor de business te creëren. Een aanrader voor iedereen die zich bezig houdt met innovatie.

Wekelijks ritme

De openbare mastercourse is verspreid over drie weken. Tussen de gezamenlijke sessies werk je individueel aan opdrachten (2 uur per week), waar de deelnemers onderling feedback op geven (1 uur). Tussentijds hulp nodig? We zijn een extra uur beschikbaar voor aanvullende begeleiding en vragen.

Incompany trajecten volgen hetzelfde ritme, al passen we ons graag aan specifieke wensen aan. De incompany mastercourse starten we met een welkomst call waarin we kennismaken. We delen alle praktische informatie en tools waarmee we tijdens de training werken.

Onze filosofie

Wat ons betreft leer je vooral door te doen. En zit de meerwaarde van een training in het direct succesvol kunnen toepassen van nieuwe kennis en skills op jouw dagelijkse werkzaamheden. Gedurende de mastercourse werken we met een échte case. Zo brengen we de verschillende fases van Business Design zo realistisch mogelijk tot leven. Je doet niet alleen kennis op, maar leert deze direct toe te passen en mee te nemen in je werk.

INCOMPANY MASTERCOURSE

Wil je liever samen met je team werken aan je Business Design skills? Dat kan. Onze Business Design mastercourse bieden we ook incompany aan. De opzet is vergelijkbaar met de openbare mastercourse, al stemmen we de leerdoelen & praktische invulling graag nader af op de behoeften van jouw team. De kosten voor de incompany mastercourse bedragen € 12.100,- (excl. BTW) op basis van maximaal 12 deelnemers. Meer weten? Neem contact op via academy@perspective.amsterdam, overleg met onze trainers of boek een gratis consult.

calendlyMCBusiness

Meer weten over onze Mastercourse? Of wil je weten of deze training iets voor jou of jouw team is?

Plan een vrijblijvende kennismakingscall (15 min) en dan helpen we graag verder!

Annefleur Noom

Public Designer | Design Researcher +31 6 439 292 22 annefleur@perspective.amsterdam

trainers

Trainers mastercourse

Sabine Croes | +31 6 836 964 54

Sabine is Business Designer, partner bij Perspective en lead van onze academy. Ze is tevens docent bij Emerce en Beeckestijn en door Beeckestijn genomineerd voor docent van het jaar 2020 en 2021.

Markus Leineweber | +31 6 184 758 50

Markus is Business Designer en partner bij Perspective. Net als Sabine is hij docent bij Emerce en Beeckestijn. Hij heeft ruim 20 jaar ervaring in het begeleiden van innovatie bij diverse organisaties.

Contact

Kunnen we je ergens mee helpen? Wil je vrijblijvend sparren of gewoon iets meer weten over onze aanpak? Bel ons op 020-7774071 of plan een kennismaking (15 min call) met ons in. Je kunt ons natuurlijk ook een mail sturen.