🎙️ Koop nu je tickets voor het Human Centered Design Festival 2025 | Thema Gedrag

Tickets
triplediamond

Ons Framework

De wereld van nu vraagt om vernieuwende oplossingen. Of het nu gaat om nieuwe businessmodellen of het creëren van betekenisvolle klantervaringen, standaardoplossingen zin niet meer genoeg. Bij Perspective zien we dat als een mooie uitdaging. Met onze design-gedreven aanpak doorbreken we bestaande patronen en creëren we oplossingen waar gebruikers en de organisatie blij van worden.

Onze werkwijze volgt het Business Design Framework (BDF), ook wel de triple diamond genoemd. Daarbij combineren we design thinking technieken en gedragswetenschap.

Onze aanpak combineert het beste van twee werelden: de kracht van design thinking en met waardevolle inzichten uit de gedragswetenschap. Zo ontwikkelen we niet alleen innovatieve oplossingen, maar zorgen we ook dat ze impact hebben op jouw klant, medewerker en organisatie.

Diamond 1 Problem

Het juiste probleem identificeren en begrijpen.

 

 

Voordat je een oplossing bedenkt, moet je zeker weten dat je het echte probleem van je doelgroep begrijpt. Dit doe je door onderzoek, interviews en testen. Een goed gedefinieerd probleem voorkomt verspilde tijd en middelen.

Diamond 2 Solution

De beste oplossing ontwerpen.

 

 

Heb je het juiste probleem gevonden? Dan is het tijd om een oplossing te ontwikkelen die écht werkt. Prototypes en feedback helpen om te testen of je idee aansluit bij de behoeften van gebruikers. Pas aan en verbeter tot alles klopt.

Diamond 3 Market

Succesvol schalen van producten en diensten.

 

 

Een goede oplossing is niets zonder een markt die ervoor wil betalen. Test je product bij echte klanten en zorg dat het aantrekkelijk, schaalbaar en winstgevend is. Pas marketing en distributie aan totdat vraag en aanbod perfect in balans zijn.

ABN AMRO

Design run

VERDUURZAMEN BEDRIJFSPAND

ABN AMRO heeft het ambitieuze doel om in 2030 alle bedrijfspanden van Nederland te transformeren naar energielabel A. Wij hebben UX design, marketing automation, sales en product (financiering) aangepakt en ontwikkelden een strategie en tool, die binnen enkele weken een soft launch had onder 500 zakelijke klanten.

ACHMEA

Design sprint

DUURZAME INZETBAARHEID

Bij zorgverzekeraars is duurzame inzetbaarheid een belangrijk speerpunt om verzuim terug te dringen en te voorkomen. Met stakeholders van verschillende labels van Achmea is een merkoverstijgend prototype ontwikkeld en gevalideerd om mensen te stimuleren en te coachen zelf actief aan de slag te gaan met hun welzijn.

ARAG

Design sprint

SLIM NIEUW VERZEKEREN

ARAG wil er ook zijn voor niet-verzekerden met een probleem. Met strategen en designers van True Ideas hebben we in vier dagen een geheel nieuw smart legal serviceproduct ontwikkeld. Vier weken later verwelkomde ARAG in de pilot al de eerste betalende klanten.

Eneco

Design sprint

Heel Nederland Omschakelen

In enkele dagen is binnen Eneco een prototype gebouwd en getest, waarmee klanten worden geholpen met het zetten van de meest optimale eerste stap in het verduurzamen van hun eigen woning. We hebben hierin een flinke boost gegeven aan het agile werken bij Eneco.

Logius

Public Design sprint

Optimaliseren dienstverlening

Logius werkt in het hart van de digitale overheid. Organisaties die gebruik maken van de diensten van Logius kunnen gegevens op een veilige manier beheren. Maar Logius wilde een stap verder. Met een Public Design Sprint is bedacht hoe Logius de dienstverlening kan optimaliseren.

Ministerie van VWS

Public Design run

Iedereen een passende zorg- verzekering

Een deel van de Nederlanders oriënteert zich (bijna) nooit op een nieuwe zorgverzekering. Daarom zijn in samenwerking met diverse groepen (waaronder burgers en zorgverzekeraars) oplossingsrichtingen bedacht om te helpen bij de oriëntatie en zo het overstappen te stimuleren.

VodafoneZiggo

Design run

Smarter working

Samen met VodafoneZiggo zijn we aan de slag gegaan met het optimaliseren en uitbouwen van de Smarter Working B2B propositie. Deze Design Run heeft geleid tot een meer customer centric propositie en een verhaal dat nu volledig aansluit bij de klant. Smarter Working is een van de speerpunten voor Vodafone Business.

ABN AMRO

Design run

VERDUURZAMEN BEDRIJFSPAND

ABN AMRO heeft het ambitieuze doel om in 2030 alle bedrijfspanden van Nederland te transformeren naar energielabel A. Wij hebben UX design, marketing automation, sales en product (financiering) aangepakt en ontwikkelden een strategie en tool, die binnen enkele weken een soft launch had onder 500 zakelijke klanten.

ACHMEA

Design sprint

DUURZAME INZETBAARHEID

Bij zorgverzekeraars is duurzame inzetbaarheid een belangrijk speerpunt om verzuim terug te dringen en te voorkomen. Met stakeholders van verschillende labels van Achmea is een merkoverstijgend prototype ontwikkeld en gevalideerd om mensen te stimuleren en te coachen zelf actief aan de slag te gaan met hun welzijn.

ARAG

Design sprint

SLIM NIEUW VERZEKEREN

ARAG wil er ook zijn voor niet-verzekerden met een probleem. Met strategen en designers van True Ideas hebben we in vier dagen een geheel nieuw smart legal serviceproduct ontwikkeld. Vier weken later verwelkomde ARAG in de pilot al de eerste betalende klanten.

Eneco

Design sprint

Heel Nederland Omschakelen

In enkele dagen is binnen Eneco een prototype gebouwd en getest, waarmee klanten worden geholpen met het zetten van de meest optimale eerste stap in het verduurzamen van hun eigen woning. We hebben hierin een flinke boost gegeven aan het agile werken bij Eneco.

Logius

Public Design sprint

Optimaliseren dienstverlening

Logius werkt in het hart van de digitale overheid. Organisaties die gebruik maken van de diensten van Logius kunnen gegevens op een veilige manier beheren. Maar Logius wilde een stap verder. Met een Public Design Sprint is bedacht hoe Logius de dienstverlening kan optimaliseren.

Ministerie van VWS

Public Design run

Iedereen een passende zorg- verzekering

Een deel van de Nederlanders oriënteert zich (bijna) nooit op een nieuwe zorgverzekering. Daarom zijn in samenwerking met diverse groepen (waaronder burgers en zorgverzekeraars) oplossingsrichtingen bedacht om te helpen bij de oriëntatie en zo het overstappen te stimuleren.

VodafoneZiggo

Design run

Smarter working

Samen met VodafoneZiggo zijn we aan de slag gegaan met het optimaliseren en uitbouwen van de Smarter Working B2B propositie. Deze Design Run heeft geleid tot een meer customer centric propositie en een verhaal dat nu volledig aansluit bij de klant. Smarter Working is een van de speerpunten voor Vodafone Business.

Onze tools

We helpen bedrijven en publieke dienstverleners op onderstaande onderwerpen. Onze onderzoekers helpen om de behoeften van eindgebruikers te begrijpen. Onze ontwerpers zorgen voor de concrete vertaalslag naar producten in diensten. Vaak in de vorm van prototypes of MVPs.

Persona ontwikkeling

We ontwikkelen persona's die inspireren en het empatisch vermogen van teams bevorderen.

Customer journey mapping

We helpen bij het visualiseren en (her)ontwerp van klantreizen. Tot en met klikbare prototypes.

Co-creatie

We faciliteren co-creatie van jou team met de eindgebruiker. In welke fase van het ontwikkelproces.

Propositie ontwikkeling

We ontwikkelen proposities en aantrekkelijk zijn voor eindgebruikers en levensvatbaar voor organisaties.

Klantervaringen (CX)

We ontwerpen betekenisvolle interacties. Zodat klanten ultiem gemak ervaren en voelen waar een organisatie voor staat.

UX testen

We onderzoeken en valideren (digitale) touchpoints. Vaak apps en websites, maar ook brieven en fysieke kanalen.

Meer weten over onze aanpak en wat deze voor jouw organisatie kan betekenen? Of gewoon even sparren?

Plan een vrijblijvende afspraak met ons in (15 min).

Richard Alker

Partner | Business Designer +31 6 180 937 78 richard@perspective.amsterdam

Contact

Kunnen we je ergens mee helpen? Wil je vrijblijvend sparren of gewoon iets meer weten over onze aanpak? Bel ons op 020-7774071 of plan een kennismaking (15 min call) met ons in. Je kunt ons natuurlijk ook een mail sturen.